Sie sind hier: Startseite Balanced Mind - … Achtsamkeit

Achtsamkeit

 

 

Literaturverzeichnis Achtsamkeit

1) Warnecke, E., Quinn, S., Ogden, K., Towle, N., & Nelson, M. R. (2011). A randomised controlled trial of the effects of mindfulness practice on medical student stress levels. Medical education45(4), 381–388.

2) Phang, C.K., Mukhtar, F., Ibrahim, N., Keng, S.L. & Mohd, S.S. (2015). Effects of a brief mindfulness-based intervention program for stress management among medical students: the mindful-Gym randomized controlled study. AdvHealth Sci Educ Theory Pract., 20(11), 15–34.

3) Van Vliet, M., Jong, M. & Jong, M.C. (2017). Long-term benefits by a mind–body medicine skills course on perceived stress and empathy among medical and nursing students, Medical Teacher, 39(7), 710-719.

4)Warnecke, E., Quinn, S., Ogden, K., Towle, N., & Nelson, M. R. (2011). A randomised controlled trial of the effects of mindfulness practice on medical student stress levels. Medical education45(4), 381–388.

5) Cho, H., Ryu, S., Noh, J. & Lee, J. (2016). The Effectiveness of Daily Mindful Breathing Practices on Test Anxiety of Students. PloS one, 11(10), 1-10.

6) Paul, G., Elam, B. & Verhulst, S.J. (2007). A longitudinal study of students’ perceptions of using deep breathing meditation to reduce testing stresses. Teach Learn Med, 19(3), 287–292.

7) Kabat-Zinn, Jon (2019). Achtsamkeit für Anfänger (4. überarbeitete Aufl). Freiburg: Arbor Verlag.

8) Chang-Gusko, Y.-S., Heße-Husain, J., Cassens, M. & Meßtorff, C. (2019). Achtsamkeit in Arbeitswelten: Für eine Kultur des Bewusstseins in Unternehmen und Organisationen (1 Aufl.) Wiesbaden: Springer Gabler Verlag.

9) Stork, W., Heimes, S., Aatz, H. & Boll, J. (2020). Achtsamkeit und Resilienz in der Hochschullehre. Zugriff am 23.09.22. Verfügbar unter https://www.econstor.eu/handle/10419/227490